SVD Offert - Bästa sättet att få offerter.

Få offerter från tusentals kvalitetssäkrade företag - snabbt, enkelt och tryggt.

POPULÄRAST  JUST  NU:

SvD i samarbete med

Du betalar när flygplanskaparen kommer till stan

Den palestinska flygplanskaparen Leila Khaled, pionjär i den kommunistiska terroriströrelsen PFLP, har bjudits in till Stockholm för att delta i arrangemang i helgen. På Första maj är det tänkt att hon ska tala inför syndikalisterna på Sergels torg, och kvällen innan lär hon ska föreläsa i Hökarängen på Konsthall C.

Arrangören, som kallar Khaled för ”Palestinian activist, feminist and political icon” snarare än för urterrorist, påpekar i förhandsreklamen att statliga Iaspis (Konstnärsnämndens organ för internationellt utbyte) är medfinansiär till evenemanget.

Det var nog inte riktigt flygplanskapningar man tänkte på när man bestämde att skattepengar skulle gå till internationellt konstnärsutbyte. Men vem är förvånad?

  • Mimmi Mus

    Det är fler projekt än detta som finansieras med skattepengar och som man inte förväntar sig att skattebetalarna ska stå för. Vilka projekt det handlar om låter jag vara osagt på grund av det rådande politiskt korrekta läget i landet. Så kontentan av det hela är att jag håller med Per Gudmundson, jag är inte förvånad!

  • Anonym

    Ibland så funderar jag på att jobba helt svart eller ”trolla” bort inkomsterna så man slipper bry sig.
    Att vara skattebetalare i Sverige idag är verkligen inte häftigt som en viss fd partiledare sa..

    Om jag ej kan påverka det som sker så tänker jag i alla fall inte betala för dårskapen.
    Egentligen gillar jag tanken med skatt för välfärd,vägar, skolor mm men måttet börjar bli rågat.
    Snart är vitsen borta i alla fall med att betala skatt.
    Man får knappt stämpla, ännu mindre vara sjukskriven och pensionen ser ut bli väldigt liten.

    Nej svartjobb och äldreförsöjningsstöd som pensionförsäkring börjar bli ett verkligt alternativ.

  • Anonym

    Enligt gängse definition på konst så kan det vara precis vad som helst, t ex ovanligt, okänt eller konstlat, så varför inte orimligt eller oförståeligt. Allt är konst.

  • Anonym

    Att hon skall tala för syndikalisterna förvånar väl få, som känner deras metoder.

    Föreläsningen kanske kommer att handla om att hon och hennes medkapare hade gjort flygkapningar till en skön konst ?

    Ytterligare ett utmärkt argument att dra in på anslag till den s.k. kulturen.

  • http://twitter.com/christianvalues Christian Values

    Jag fattar inte vad ni klagar på? Om det är flygplanskapningarna för 35 år sedan som skaver så kan ni ju trösta er med att hon den här gången kommer för att delta i politiska samtal och manifestationer. Och det är väl fortfarande lagligt i det här landet?

  • http://twitter.com/christianvalues Christian Values

    Oj! Spännande med hemliga projekt! Säkert på att du inte vill avslöja något? PK-maffian kan ju få för sig att det är hjärnspöken hos dig. För egen del tycker jag nog att dessa skattepengar är bättre investerade än presstödet till SVD.

  • Anonym

    u mad? eller förespråkar du italienska maffiametoder? Maffiastyrda företag, mord på fackligt aktiva och fina kopplingar mellan Berlusconi och maffian, fina grejor dedär, då håller ju tjänstehjonen käft.

  • Anonym

    Politiska åsikter får bara uttryckas om de är godkända av SvDs ledarkommitté. Konst är likaså bara tillåten om SvDs kulturkommitté har fått vara med och bestämma. Alla som Per Gudmundson inte gillar är terrorister. Det är alltid lika härligt att läsa SvDs ledarblogg.

  • Anonym

    Om allt är konst så behövs inte termen konst.

  • Anonym

    Som sagt terroristers och kriminellas paradis nr 1 är Sverige.
    Jo det är yttrande frihet men man undrar hur man använder våra skattepengar? I ett annat fall så är det extrem muslimer som är inbjudna, dock inte på våra skattepengars bekostnad, men man undrar ju hur mycket som skall ”uppmuntras” i vårt ”rättvisa samhälle”…

  • Anonym

    Det här är ju för f-n en jätteskandal, ansvariga på Iaspis bör avsättas omedelbart!

  • http://www.facebook.com/people/Bulten-Bo/740941228 Bulten Bo

    På den presstödsförsörjde Svd-ledarskribentens privata blogg behandlas idag samma ämne där Gudmundson hyllar den gamle IB-agenten Gunnar Ekberg och hans skrifter. Ja, just Ekberg som under sin tid som statlig agent växlade in sitt statsbidrag till 25-öringar för att ringa och bombhota flygplan. Sällan har väl rubriken ”Du betalar…” varit mer välfunnen.

  • http://twitter.com/christianvalues Christian Values

    Varför då? Typiskt PK.sverige att hojta på åsiktsförbud så fort någon ska uttrycka en avvikande åsikt

  • http://twitter.com/Republiken Republiken

    Det är fan större skandal att mina skattepengar, via presstödet, ser till att det kan sitta ett gäng pk-liberaler och gnälla på SvD:s ledarblogg. Jag kommer vara på plats kl.11 på Sergels Torg iaf

  • http://pulse.yahoo.com/_HCBY7LWBAIKMEMOTDZLABNZ27Y Sara S

    Men höga israeliska statstjänstemän och politiker är förstås välkomna till Sverige, likaså nu senast Vladimir Putin. Att kapa ett flygplan för att frige politiska fångar, det är terrorism. Men att beordra flygangrepp mot civila i Gaza eller Palestina, det är helt i sin ordning.

    Ni konservativa försvarar alltid makthavarna som är de stora förbrytarna, men det betydligt mindre folkliga motståndet underifrån det fördöms hårt.

  • http://pulse.yahoo.com/_HCBY7LWBAIKMEMOTDZLABNZ27Y Sara S

    Syndikalisternas metoder? Antar att det är demokratin du stör sig så ofantligt på, det är ju rena rama pöbelväldet! Organisationer ska ju som alla förnuftiga och anständiga personer begriper styras ovanifrån och ner!

    Och om det är något som är slöseri med skattemedel så är det att bekosta uppehället för evigt gnatande proffstyckare som Per Gudmundsson och hans anhang!

  • http://pulse.yahoo.com/_HCBY7LWBAIKMEMOTDZLABNZ27Y Sara S

    Det är ju borgarnas agenda. Att strypa skattemedel till välfärd och allmännyttigheter (ökade anslag till statens maktapparat går dock utmärkt!) så att medborgarna ska tröttna på att betala skatt och köpa privata tjänster istället, om de har råd. Det är inte samhällsnyttigt och inte kostnadseffektivt för medborgarna, men kapitalisterna tjänar kosing och det är allt som spelar någon roll!

  • Anonym

    Så demokrati är pöbelvälde ?

    Påminner starkt om Orwell och 1984:
    Krig är fred, frihet är slaveri.

    Men ni verkar ju leva i en egen värld, stanna gärna där. Om du avskyr SvD och Per Gudmundsson så mycket, varför läser och kommenterar du på dessa sidor ? Känner du dig inte mera bekväm med ”Brand” ?

  • Anonym

    Så demokrati är pöbelvälde ?

    Påminner starkt om Orwell och 1984:
    Krig är fred, frihet är slaveri.

    Men ni verkar ju leva i en egen värld, stanna gärna där. Om du avskyr SvD och Per Gudmundsson så mycket, varför läser och kommenterar du på dessa sidor ? Känner du dig inte mera bekväm med ”Brand” ?

  • Anonym

    Men kan du inte låta bli då ?
    Det är väl ingen som tvingar dig, eller ?

  • Anonym

    Ja, vi är mycket tacksamma för att hon inte tänker kapa några flygplan med tillhörande oskyldiga dödsoffer den här gången. Tack, tack.

  • Anonym

    Mja, det var ju inträdesprovet för att komma vidare in i djävulens kula, och det skedde ju varken på Gunnar Ekbergs eller IB-ledningens initiativ. Du kunde ju också nämna att Ekberg hjälpte till att träna grodmän för att spränga ett kryssningsfartyg i Beiruts hamn. De goda och ljusa krafterna, d.v.s. Mossad, förvarnade fartyget om attentatet så att kaptenen hann utrymma det innan bomben sprängdes och därmed undvika dödsoffer.

    Det var väl synd att vi inte hade någon agent inne i den grupp som mördade ett tjugotal turister i Marrakesch idag, eller hur? (Varför över huvud taget utsätta sig för risken?)

  • Anonym

    Jag kan garantera dig att det finns en stor majoritet bland svenska folket för att dra in alla statsbidrag till organisationer som hyllar terrorister. Det handlar bara om att regeringen av någon obegriplig anledning inte vågar utmana ett litet men extremt högljutt, välorganiserat och motiverat revolutionärt avantgarde. Kan det vara så att de är oproportionerligt väl representerade i medievärlden ?

    Per och kollegorna på SvD är än så länge nästan ensamma om att tydligt värna civilisationen. Var det i själva verket SvD som var målet 11/12? SvD och JP i tät följd. Ja, så var det nog tänkt. Skäms på er, alla ni andra journalister som är något så när normalt funtade men som ändå hukar i kulisserna.

  • http://twitter.com/Arash86 Arash Hakimnia

    Leila Khaled har inte dödat en enda människa. Vid kapningen av TWA 840 släpptes alla gisslan, därefter själva planets front sprängdes. Kapningen av El Al slutade med att en av kaparna, nicaraguanen Argüello, överfölls och sköts fyra gånger i huvudet av en underrättelseagent på planet. En ur kabinpersonalen skottskadades av Argüello.

    Den skadegörelse, de psykologiska men och eventuella medhjälp till Argüellos mordförsök hon bidragit till har hon sonat sedan länge och är ingenting mot de brott mot mänskligheten Netanyahu, Barak & co är skyldiga till och fortsätter begå utan att bestraffas. Mandela var chef för ANCs väpnade gren som genomförde många dödliga terrorattentat mot civila på 70-talet. Ändå betraktas han som frihetshjälte och välkomnas med öppna armar. Varför? För att segrarna skriver historia. Palestinierna kommer att vinna sin frihet tillsammans med fredsälskande israeler, då kommer Leila Khaled betraktas som frihetsikon.

  • Anonym

    Idioti bara att hon får komma hit…nu skall vi dessutom betala kalaset. Bra att du skriver om detta Per!

  • http://www.politisktinkorrekt.info JRII

    Jag skiter fullständigt i Israel, Palestina, dess medeltidsultur och deras psykiska problem.

    De som inte kan släppa konflikten i Palestina – åk dit – stanna och dö där.

    Om den här terroristen inte har med vare sig bomber eller barnamord att göra, så har inte vi i Sverige med Palestina att göra överhuvudtaget.

  • MartinL

    Helt otroligt att en sådan människa kan få komma till Sverige – än mer otroligt att vi som skattebetalare är med och betalar.

    Sverige fortsätter och vara det mest naiva landet i världen.

  • Anonym

    Det står var och en av de här flygplanskaparna fritt att beväpna sig mot militären , men det gör man inte utan man utsätter i stället civila för livsfara.

  • Anonym

    Arash, tycker du att vi svenska skattebetalare ska finansiera hennes resa hit? Bara för att ingen dog i gisslan vid hennes TVÅ flygplanskapningar? I såfall ska du ta ditt pick och pack och försvinna från Sverige, du med!

    Vet hut!

  • Anonym

    regeringen fogar sig i vad som helst bara muslimer är inblandade..

  • Anonym

    Öppenhet & Tolerans – in absurdum maximum.

  • http://www.politisktinkorrekt.info JRII

    Skillnaden är att i Sydafrika fanns det en enorm svart befolkning som ville utvecklas enligt Västeuropeisk modell.

    Palestinas enda räddning skulle vara att Israelerna tar över hela skiten och bygger industrier som folket kan arbeta i.

    Muslimer är bakåtsträvande. Så länge de klamrar sig fast vid sin grötiga sörja av religion, juridik, politik och kultur kommer de aldrig att kunna bygga en fungerande stat.

    Jag kan inte erinra mig en enda muslimsk stat som är att betrakta som världsledande inom något betydande. Utom möjligen de som har hundratusentals kvalificerade gästarbetare från västländer som bär upp alltihop.

    De kan för fn inte ens borra upp sin olja själva utan hjälp från väst.

    Oduglingar.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=620520298 Dmitri Vasserman

    Leila Kahled är dessutom är aktiv styrelsemedlem i PFLP, en terrorgrupp som bara för en månad sedan utmärkte sig med att knivmörda en hel barnfamilj medan de sov i deras sängar: moden och tre barn: 11 år, 4 år och 3 månader(!).
    Sådan är PFLPs ”hjältemod”!

  • Anonym

    Som vanligt får man gå till PI för att hitta mer utförlig information om Khaleds bakgrund:
    ”I sin ungdom var hon bland annat pionjär i PFLP, där två medlemmar i mars 2011 utplånade en israelisk småbarnsfamilj. Nu vet jag ju att du kommer att säga typ ”Men israelerna mördande då?”. Så vitt jag vet har aldrig någon israelisk bosättare bjudits in att tala i Sverige och dessutom bekostats av ett statligt finansierat organ. Det är bra så. Men varför en terrorist med bakgrund i en barna-mördande terrorist-organisation har bjudits in av extremvänstern och dessutom sponsras av skattepengar är helt enkelt sjukt.

  • http://www.facebook.com/people/Bulten-Bo/740941228 Bulten Bo

    Håll dig till sanningen Dmitrri. Det enda som du har täckning för är att IDF påstår att de misstänkta är ”affiliated” med PFLP.

  • Anonym

    Jag har inte fått intrycket att de är mer välkomna till Sverige i jämförelse med politiker från palestinska organisationer. Men en kommunistisk folie-hatt som du kan säkert rabbla upp vartenda datum som en israelisk politiker besökte Sverige. Varför inte skaffa ett liv i stället?

  • Anonym

    Tur att SD finns, heder åt regeringen 2004 som nekade henne tillträde. Det är just DU som betalar att terror”tanten” kommer hit och fortsätter sitt hat mot den Judiska befolkningen.

  • Anonym

    Revolutionär Kommunistisk Ungdom försökte bjuda in henne 2004 men hon blev nekad inträde till landet då, vad har ändrat sig?.

  • Anonym

    Det är skottpengar på sverigedemokrater. Men syndikalisterna tolereras/stöds trots att det är uppenbart vilka deras inspriationskällor är. Och islamister…

  • Anonym

    varför ska vi svenska skattebetalare bekosta hennes resa hit? hon kan väl bara kapa ett plan som hon brukar…

  • Anonym

    Arash Hakimnia är kommunistjournalist, sitter i redaktionen för Yelah, är student och är medlem i palestinagrupperna.

    Han har skrivit följande rader på Newsmill:

    ”Varje drag som leder oss ett steg närmare en total diplomatisk, ekonomisk och kulturell bojkott av ockupationsstaten Israel, liknande sanktionerna mot apartheidregimen, är en framgång för den globala intifadan.”

  • Henrik C

    ”om de har råd” prioriteringar kallas de, prova på. Det finns jobb, men varför jobba när man kan få allt gratis?
    Pengar är blott ett verktyg för att berömma och värdesätta.

  • Anonym

    SAC får bjuda in vem de vill till sin grundlagsskyddade demonstration. IAPSIS bestämmer också över sig själva så länge vi inte vill ha ett samhälle där allt förhandsgranskas av pappa staten. De PK-hetsare som är här inne ondgör sig bara över att det finns andra åsikter än deras egna (de hade antagligen varit de enda tillåtna i SD-land)

  • Anonym

    Kanske kampanjer för yttrandefrihet och ”jag är redo att dö för din rätt att uttrycka din åsikt” äntligen har burit frukt?

  • Anonym

    Skottpengar, oj då! Hur mycket? Att en fackförening ”tolereras” är väl det minsta man kan begära av en demokrati?

  • Anonym

    Varför skulle vi behöva bjuda in en bosättare? Vi har ju en ambassadör från bosaättarregeringen!

  • Anonym

    Shit vad du är inne & spammar här!

  • Anonym

    Att pengar går till sånt här säger en hel del om hur det är ställt i Sverige. Jag kan inte mer än säga att jag skäms över hur det får lov att gå till.
    Men så länge syltryggade politiker får lov att föra en idiotisk politik som både förnekar, bortser från och trycker ner det egna folket, samtidigt som det aldrig tycks finnas någon hejd på att slänga bort våra pengar till ytterst ”tveksamma ändamål” som hela tiden resulterar i större problem för samhället – samt en politiskt korrekt vänstervriden media får lov att fortsätta mörka sanningen och istället indoktrinerar folket med vad som är ”rätt” att tycka och veta. Så länge kommer denna Twilight Zone fortsätta.

    Det hemska är att man inte bara kan trycka på off knappen eller ens vakna upp ur denna mardröm. Utan istället tvingas vi och våra barn idag inte bara att leva i detta sjuka samhälle, utan man tvingas även älska detta helvete som pågår. För minsta lilla yttring om att det känns hotfullt, farligt, otryggt, osäkert i våra städer – eller att man kanske i alla fall borde ta det säkra före det osäkra, eller kanske titta på resten av europas politik, så blir man kallad både det ena och det andra av både journalister och politiker, och snabbt som sjutton puttas man snabbt in i ledet igen med alla andra hjärntvättade svenskar.

    Dagens sanning är att i detta sjuka samhälle får alla lov att tycka olika, sålänge man tycker politiskt korrekt. För oss som inte gillar den utveckling som Sverige haft de senaste decennierna, finns det ingen plats för. Ingen lyssnar på oss, bryr sig eller ens vill erkänna att vi kanske har en poäng. Vi anses istället vara farliga för samhället eller ”osvenska”. Men sanningen är nog mest att vi är en nagel i ögat på de politiskt korrekta, för de vet att vi har rätt, men är för fega för att medge det. Resten har bara marinerats så pass länge att de inte ens ser sanningen längre och vill inte heller se den.
    Jag hoppas att fler vågar se sanningen för vad den är, och inte vad media och regering vill att vi skall se. Det är dags att du vid val, slutar stirra dig blind på thailandresan, den nya båten du kanske får råd till eller möjligheten till att bygga ut huset, sluta också att tradionsrösta på samma parti som inte ens för samma politik längre eller ens företräder dig längre. Istället så bör du titta på vart Sverige är påväg, vad som händer i samhället, hur otryggt det är för kvinnor och barn, se vad det egentligen är vi lämnar över till våra barn och deras barn. Vakna upp!!

  • Anonym

    Kan inte syndikalisterna åka till henne och lyssna på talet istället, med enkelbiljett såklart.

  • Sanningen vinner

    Är inte Syndikalisterna terrorstämplade snart?

  • Pelle Andersson

    Kalla mig gärna reaktionär och gammalmodig men att svenska skattepengar går till något sådant här finner jag direkt motbjudande. På frågan om hon skall få komma in i landet och tala så finner jag inte det så märkvärdigt då det rimligen endast kommer att vara stollar som går på ett sådant möte. Känns som att det finns läge för att börja åsiktsregistrera folk igen och alla medverkande på sammanslutningar som dessa torde vara diskkvalificerade för alla framtida jobb inom offentlig sektor med någon maktposition. Möjligen kan de få räfsa löv i någon park,

  • Pelle Andersson

    Det här med att det finns en enorm svart befolkning i Sydafrika som vill utvecklas enligt västerländsk modell skulle jag ju vilja ta med en nypa salt. Nypa och nypa förresten, en hel jävla säck snarare. Skulle vara intressant vad du baserar dessa påstående på.

  • Anonym

    Vi har också ambassadörer här från bra mycket värre länder än Israel. Jag gissar bara nu, men jag skulle tro att den israeliske ambassadören inte heller har en bakgrund som flygplanskapare och terrorist.

  • Anonym

    Nej,
    detta bedrövliga jippo ska inte betalas av skattepengar. SAC använder dessutom terrorliknande metoder vid sina s.k. strejker och blockader, t ex Berns,

  • Anonym

    SAC=SS likheten mellan dessa så ”kallade” arbetare och Nazipöbeln på 30-talet är slående, våld och bekämpande av oliktänkande. Svenska skolbarn MÅSTE få lära sig att kommunism och nazism är samma skrot och korn, ju längre ut du går på vänsternkanten så närmar du dej den yttersta högern.

    Väntar på valet 2014 då Sveriges nya parti tar steget upp som ett av ddom största partierna.
    ”det är lätt att vara Sverigedemokrat, det är bara att hålla sig till sanningen”

    Vänligast

  • Inte-en-till

    Om vi fortfarande hade haft en sosse-regering hade jag inte varit förvånad. Det är direkt stötande att Borgar-Alliansen endast bryr sig om ekonomiska frågor, när det även finns så många andra områden som behöver städas.

  • Pelle Andersson

    Som frihetligt konservativ så har jag tämligen svårt för SD faktiskt. Det enda jag håller med om är deras migrationspolitik. För övrigt är det mest blaj. Tyvärr är ju det borgerliga alternativen ännu sämre.

  • Pelle Andersson

    Ser på ditt namn att du förmodligen jobbar inom byggsvängen. Är själv inom en bransch inom detta i Skåne. Är övertygad om att att den största procenten inom någon yrkesgrupp och inom ett visst län som röstade på SD i valet så måste det vara skånska byggjobbare. Allt under 30 procent vore mycket förvånande. Kommer också från den valkrets där flest röstade på dem i riksdagsvalet. Tredje största parti. Är rätt avslappnande faktiskt då det inte är många som reagerar på om man säger att man röstade på dem. Snarare så får man svaret att det skall de också göra nästa gång.

  • Anonym

    Ytterst motbjudande om detta blir av, men vad väntar man sig av nackskottsvänstern.
    Det verkar inte heller existera några större reaktioner om det från svenska politiker heller.
    Får hoppas att förnuftet segrar och hon nekas inresa.
    Glöm inte att bombardera riksdagspolitikerna med skriftliga protester.

  • Anonym

    felpost

  • Anonym

    Syndikalisterna och deras grundlagsskyddade demonstration som alla ska respektera, vilket de själva inte gör när andra har grundlagsskyddade möten eller demonstrationer. Jag har svårt att hålla mig för skratt.
    I syndikalisternas rike så hade inga andra åsikter än deras existerat. Nordkorea är en bra illustration hur det hade varit om SAC hade bestämt. Nackskott och arbetsläger hade varit legio.
    Det är synnerligen ohederligt att bjuda in rabiata terrorister landet.

  • Anonym

    En röst på borgarna är snart samma sak som att lägga sin röst på MP. Se bara på deras olagliga och vansinniga förslag om illegala asylsökande. Detta förslag måste vara människosmugglarnas våtaste dröm. Nu kan de i princip ta betalt hur mycket som helst för en insmuggling till Sverige. Får du inte asyl? Hoppa in i närmaste buske, bli illegal och få tillgång till välfärd, starta företag m.m.

  • Anonym

    Alla fem på mitt jobb har röstat eller kommer rösta på SD i nästa val. Vi är hantverkare.

  • Anonym

    Alliansen är ett stort skämt. Enda skillnaden mellan Alliansen och forna S+V+MP är att Alliansen i alla fall försöker betala av statskulden.

  • Anonym

    Iaspis borde stängas ner snarast möjligt då de uppenbarligen hjälper terrorister att sprida sitt budskap.

  • Anonym

    Yttrandefrihet och ”jag är redo att dö för din rätt att uttrycka din åsikt” är väl inte direkt slagord som är ens i närheten av vad revolutionära kommunister står för va?

  • Anonym

    Det är vår naivitet som kommer göras Sverige till ett muslimskt land om 100 år.
    Sorgligt men sant.

  • Anonym

    Man kan säga att du ägde med posten ovanför .. 8-)

  • Anonym

    För er som inte vet vad PI är för sajt, ber jag er ta in en titt på politisktinkorrekt . info

    Där man man läsa den oftast tunga sanningen om hur det står till i Sverige idag.

    Denna sajt gjorde att jag vaknade upp, tyvärr strax efter valet. Vilket jag ångar bittert idag
    men tanke på hur Moderaterna har förvandlats till något halvsocialistiskt hopkok.

  • Anonym

    Realsim ? Något som idag saknas i svensk invandringspolitik.

  • Anonym

    Är det därför Moderaterna och Miljöpartiet gjorde upp om illegala flyktingar. Att när ytterligare miljarder läggs på invandringen så kommer svenska folket bli så ilskna att de vägrar betala skatt. Är det Moderaternas dolda agenda tro?

  • Anonym

    Tänk om någon sjukdom hade kunnat plocka de sista kommunisterna från Sverige, då hade vi haft ett bättre samhälle.

  • Anonym

    Mycket föreningsbidrag från skattemedel går ju också till alla imamerna i källarmoskéerna (många) som där predikar hur dåliga vi Svenskar är och att islam ska ta över.
    VI BETALAR SKATT TILL DETTA !

  • http://www.politisktinkorrekt.info JRII

    Har du missat att ett land – som för övrigt har 80% KRISTNA – byggdes upp och drevs helt av Boer och deras ättlingar? Det var det samhället ANC ville åt. Inget bakåtsträvande, naturreligiöst eller muslimskt skit där man – som i Motala härförleden – gnider in chili i ögonen på sina små barn ”för att driva ut onda andar”.

    Eller ligger med arslet i vädret i rätt vädertreck sex gånger om dagen.

    Vore intressant att veta vad du baserar motsatsen på.

  • http://www.politisktinkorrekt.info JRII

    Vi har numera – genom förrädarnas försorg – radikala islamister i maktens korridorer.

    Och att våra förfäder roterar i sina gravar mer än någonsin.

    Fredrik Reinfeldt kan sticka till Palestina om han så gärna vill frottera sig med skiten.

  • Anonym

    Eeh, rökt på lite för mycket på sistone eller? Inte enbart saknar din kommentar all logik, den är dessutom enbart en samling löst sammansatta och staplade favorituttryck från vänsterns röda banderoller, suck…

  • http://www.facebook.com/people/Bulten-Bo/740941228 Bulten Bo

    ”Palestinakommittén kommer att få en smärtsam födelse. Tror nog att jag skall göra allt för att den skall få vind i seglen så att den så snart så (sic) möjligt går ut och gör så grova propagandanummer som möjligt (helst flaggbränning). På så vis kommer den säkert att bli impopulär hos den breda allmänheten som jag inte tror har glömt antisemitismen för 25 år sedan. Det skall bli intressant att se vad som kommer att hända under israeliska veckan”

    Gunnar Ekberg rapporterar till sina överordnade i IB, återgivet i SOU 2002:95. Att han sen i sina memoarer kallat det för ett ”inträdesprovet för att komma vidare in i djävulens kula”, ja, alltid lurar det väl någon.

  • Anonym

    Vad hjälper det, när de samtidigt främjar illegal invandring och islamiserar Sverige.

  • Pelle Andersson

    Är rädd att jag missförstod ditt förra inlägg för vilket jag ber om ursäkt,

  • Daniel Janson

    Jag kan inte förstå hur detta daltande kan fortgå i Sverige. Nu har vi en flygplanskapare på ingång, för några veckor sedan var det den radikala islamisten Bilal Philips som var på besök i Göteborg.

    Nästan inga kritiska röster hörs i media, i Göteborg var varken RFSL eller feminister ute och protesterade mot det hat mot homosexuella och det kvinnoförtryck som Bilal Philips förespråkar. Var är ryggraden?!

  • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

    2003 förbjöds hon tillträde till Sverige. Varför inte nu? Är det Sveriges borderline-störda identitet som spökar är ”alla när lika mycket värda”-syndromet leder till sådana här fatala misstag att skattebetalarna ska pröjsa för terroristers besök. Man tar sig för pannan.

    Likadant var det när TUFF, den muslimska ungdomsföreningen i Göteborg bjöd in en extrem islamist på föreläsning förr-förra veckan. TUFF finansierade det hela med skattemedel. Den inbjudna föreläsaren är förbjuden att sätta sin fot på tysk och brittisk mark.

    I Sverige välkomnades han med skattemedel. Ingen demonstrerade utanför heller, vilket har varit fallet i andra länder där han spridd sina homofobiska teser om att homosexuella ska mördas osv osv. Vad är det som håller på att hända i Sverige?

    Klicka på mitt namn och läs mer regimkritik!

  • Anonym

    SD kommer få minst 15% 2014, korruptionen och lögnerna kring den socialistiska avgrundspolitiken som förs av de sju gammelpartierna går inte att dölja för svenska folket längre.

  • Anonym

    När man läser ledarbloggen tror man att man mardrömmer, men det är sant. Tänk att lilla Sverige har blivit så sjukt. Vad vi kan hoppas på är faktiskt bara SD som verkar vara det enda parti som vill nationen Sverige väl. Reinfeldt har sjunkit enormt i min aktning.

  • Anonym

    Du förstår när lila Sverige har islamister i riksdag, när Moskéer byggs på löpande band, när första Imam anställdes av Sofia kyrkan i Stockholm, när Hamas demonstrerade mellan Riksdag och Slottet i december och ropade Islam hör till politik och Politik hör till islam och Islam ska ut på gator inte höra till hemmet. Ja, då gick det för långt.

    Och nu denne flygkapare. Hon kommer bli populär bland extremvänster. Extremister dras till extremister.
    Och naiva svenska folket tittar på.
    Jag längtar till nästa val – när SD ska ännu mer röra i grytan.

  • Anonym

    Har du hört om masshypnos? Det är detta som pågår i hela landet. Reinfeldt med ett trollstav satte igång denna hypnos. Fast förberedelserna är gjorda av sossar redan på 60-talet.

  • http://www.facebook.com/people/Stefan-Aberg/100001253710396 Stefan Åberg

    Sverige har blivit ett ruttet land.

  • Anonym

    Visst, visst. Vakna svenska folket och våga säga ifrån. Redan nu kan det bli för sent. Vänta inte till valet 2014. Reagera redan nu, skriv, sätt ut meddelanden på anslagstavlor, gå med i SD, informera och våga. Tänk på era barn och barnbarn.
    Jag, som är invandrad från ett öststat, där något liknande existerade under kommunistisk diktatur fattar inte att ni naiva svenskar låter er manipuleras och ledas som ett boskap.

  • Anonym

    Jag fattar inte vad du menar med: ”SD är primärt inriktade på att förvärra de spänningar som finns mellan olika grupper ….” Om det är några som förvärrar spänningar i landet är det just politisktkorrekta 7-klövers partier med Reinfeldt i spetsen. Men vänta du till nästa val. Folket kommer att tala i klarspråk.

  • Anonym

    Det glädjer mig som själv röstade SD, att vi blir flera till till nästa val. Invandrad hit för 42 år sedan från ett kommunistiskt land, skulle jag kunna berätta vad kommunism är. Nu upplever jag blandning med islamism i en enda röra. Detta är specifik för Sverige. I mitt forna hemland skakar de på huvudet och vill inte tro när jag berättar vad som pågår i Sverige. Där har de fått nog av en totalitär regim – kommunism och därför har islam inte en chans.

  • Anonym

    Bravo.

  • Anonym

    Du kommer ändra dig, när nationen blir i upplösning. Redan nu får man inte vara stolt över något som är svensk.

    Idag lyssnade jag i 1,5 timme på Mattias Gardell,skulle handla om Islamofobi. Värre uppblås figur har jag inte träffat. Hela kvällen handlade det om att förlöjliga västerländskultur, svensk med och presentera muslimer som offer för våra onda handlingar. Han tjänar stora pengar han. Tydligen bearbetar han sin svåra uppväxt som sin bror Jonas och Ingemar Bergman. Han hade det som en manshow.

  • Anonym

    Du får mina applåder, tack för texten. Jag gör så gott jag kan. Är uppvuxen i ett kommunistiskt land och känner till vad åsiktsregistrering, medial censur, maktgalna politiker, indoktrinering och manipulation av hela samhälle innebär.

    Nu när jag upplever liknande i detta land som jag har lärt mig att älska, blöder mitt hjärta. Inte bara att politiker bryter nationen ner, men att alla är så förbaskat bekväma och lata för att tänka själva. Svensken i allmänhet är lat för att tänka själv. Av historien vet vi att det har andra gjort. Sedan Wasas tid skulle makten tänka för den lilla människan. Lilla människan förstod sig inte på världen och världen skulle tolkas åt den lilla människan.

    Hur länge alla titta på utan att protestera?

  • Anonym

    Det är ingen som frågar dig, oss. Pengarna får de i alla fall, makteliten är med på detta.

  • Anonym

    Ilmar Reepalu är säkert glad att hon kommer.

  • Anonym

    Du kan beskriva henne hur vackert som helst, hon förblir för mig en kapare. Och sådana ska vi inte välkomna i Sverige och betala av skattepengar. Du kan inte förhärliga en terrorist på svensk mark.

  • Anonym

    Bra, att du vaknade överhuvudtaget. Välkommen till oss andra vakna.

  • Anonym

    Sanna mina ord. Tack till Per och SvD, som under senaster ca 5 mån lättade på censuren och vi får debattera.

  • Anonym

    Då vet vi, vad du är för en.

  • Anonym

    Det känns som alla slåss om att lägga ut den röda mattan för SD vid valet 2014.

  • Anonym

    Leila Khaled kastades som fyraåring ut från sin hemstad, samtidigt som hundratusentals andra palestinier, och har aldrig fått återvända pga ”fel” ursprung. Det här är hela grunden till konflikten – men den var inte uppmärksammad förrän på 1970-talet iom t.ex. de berömda flygplanskapningarna. Nu 40 år senare kommer det bli mycket intressant att höra vad Khaled har att säga om utvecklingen och chanserna till rättvisa fred. Bra initiativ av SAC och Konsthallen!

  • Anonym

    Vad menar du att SD har med saken att göra? Ska det vara statlig styrning över minsta kulturförening i Sverige, det hade blivit en mångdubbling av byråkratin? Det mesta SD hoppas på är väl att bli erkänt stödparti till Moderaterna…

  • Anonym

    Och med ett ruttet land menar du: ett land där oberoende fackföreningar är tillåtna? Där oliktänkande får uttrycka sin åsikt? Där kulturinstitutioner är oberoende gentemot staten? Du måste nog utveckla lite!

  • Anonym

    Ah, underbart vänsterflum! Svår uppväxt -> begår brott i vänsterns namn = alltid rätt! Nädu, den har vi hört miljoner gånger och det är alltid FEL! Jag som skattebetalare vill ICKE betala detta trams och det är ännu ett bevis på vänsterns förfall när man nu t.o.m. legitimerar flygkapare! Herregud…

  • Anonym

    Etnisk rensning är något annat än svår uppväxt! Du tillhör en minoritet som vill detaljstyra allt från staten men det kommer aldrig att hända. Så du får nog vänja dig vid att de flesta har en annan åsikt än dig…

  • Anonym

    Så du tycker att det är OK att bjuda in terrorister? Oavsett ursprunget till Israel-Palestinakonflikten.

  • Anonym

    Tror inte att man kan bortse från ursprunget och dessutom är ”terrorist” mer ett skällsord än en faktiskt beskrivande term. Använder du den på stater som kapar fartyg på internationellt vatten eller lönnmördar också? Isf borde du ju vara emot israels representation i Sverige!

  • Sanningen vinner

    Alla kommunistländer har överflöd.

    Överflöd av fattigdom
    Överflöd av förtryck
    Överflöd av kontroll
    Överflöd av angiveri
    Överflöd av historieförfalskning
    Överflöd i fängelser

  • Sanningen vinner

    På mitt jobb är det känsligt, men jag vet i varje fall en eller två invandrare som kommer rösta på SD.

  • http://profiles.google.com/fluffyferret Andreas Karlsson

    Det finns otaliga länder i världen som dessa människor kan flytta till. De kanske borde göra det istället för att mörda Israeliska skolbarn?

  • Anonym

    Stå du för hennes flygbiljett till ett annat land, vi övriga skattebetalare jobbar inte för att betala skatt som används till sådant här.

  • Alors

    Herregud, skärp dig. Ta av dig foliehatten.

  • Anonym

    Det ingår i min dagliga rutin att kolla upp övrig media mot PI:s rapportering av samma nyheter.

    Oftast svartnar det för ögonen p.g.a. hur massmedia vinklar nyheter. Jag tänker till exempel på den artikel som PI publicerade förra veckan om romer som ”evakuerades” i Ungern häromdagen, där PI, med hjälp av länkningar till BBC och övriga källor, fullständigt klädde av TT:s förljugna ”nyhet”.

    En annan sådan skön kalldusch på senare tid är när PI på ett pedagogiskt sätt, med länkar, berättade om hur TT vinklade Europols rapport om terrorism. Det ledde till att TT bytte ut sitt telegram…

    Vänstertrollen på TT kan inte ha varit glada över hur sanningen kom ut…

  • Anonym

    ”Härmed uppmanar jag till stöd åt den palestinska befrielserörelsen PFLP, som är terroriststämplad av USA och EU”

    Jan Guilliu i AB 2010-12-13

  • Anonym

    Nej, DU har en uppfattning om att enskilda kulturinstitutiioner ska vara politiska styrda av pappa staten. Det är nog ingen populär uppfattning då det självklart skulle gälla allt från knattefotboll till hembygdsföreningar…

  • http://profiles.yahoo.com/u/7ERET4G25LZIPDGK2JDGHPW2CY freeborn

    Att bara klistra på terroriststämpel på någon för att vi sedan ska automatiskt betrakta dem som världens värsta avskum och inte ställa fler frågor om vad det gjort och framförallt varför, är förvisso en framgångsrik metod för att undvika debatt. Men nu har metoden överanvänts så mycket att det inte har nån effekt längre. Terroist är numera ett så urvattnat begrepp att det inte länger fyller nån funktion att använda.

  • Anonym

    Jag tror nog de flesta svenskar är beredda att via skattekronan bekosta knattefotboll…

    Men det är bara rabiata vänsterextremister som dig själv som jämställer terroristorganisationer PFLP, med flygplanskapningar och överlagda mord i bagaget, med hembygdsföreningar.

    Herregud människa, hur mår du egentligen?

  • Alors

    Hur definierar du en flygplanskapare då?

  • Alors

    Och hur kom allt det in i bilden?

  • Alors

    Syndikalisternas metoder är bl.a. vandalisering. Antar att det ingår i din definition av demokrati?

    http://gd PUNKT se/nyheter/gavle/1.2146142–kan-det-verkligen-vara-sant-att-polisen-tillater-detta-

  • Alors

    Vi klagar på att vi BETALAR för att ta in terrorister.

  • http://profiles.yahoo.com/u/7ERET4G25LZIPDGK2JDGHPW2CY freeborn

    Flyplanskapare är väll relativt förståligt i sig, behöver det någon mer definition? Det är en otrevlig handling att kapa flygplan, det drabbar några (relativt) oskyldiga människor. Tex flygbombningar är en annan ännu mer otrevlig handling som drabbar ännu fler. I varje situation måste vi förstås fråga oss varför det gjordes. Var det motiverat och försvarbart (ur olika aspekter). Även om det inte är motiverat eller försvarbart, kan det vara förståeligt ur andra aspekter.

  • Anonym

    Den oberoende fackföreningen verkar visst vara beroende av skattebetalarna för att finansiera terroristens sverigevistelse?

  • Alors

    Sluta, jag sätter kaffet i halsen…

  • Anonym

    Du ogillar statlig styrning och därför vill du att staten betalar ut bidrag till kulturföreningen?

  • Alors

    Nej, det är aldrig förståeligt eller försvarbart att kapa plan.

  • http://profiles.yahoo.com/u/7ERET4G25LZIPDGK2JDGHPW2CY freeborn

    är du pacifist?

  • Anonym

    ja man blir fundersam när man ser att Sv myndigheter släpper in erkända brottslingar utan att tveka…hur är det då bland dom tusen och åter tusen muslimer som kommer hur många brottslingar finns det bland dom…

  • http://profiles.yahoo.com/u/7ERET4G25LZIPDGK2JDGHPW2CY freeborn

    Raibata högermuppextremister som du tolkar verkligen saker hur ni vill för att kunna gå igång. Kulturinstitution är väll förvisso inget begrepp som i sig borde vara värdeladdat, dvs även PFLP nu skulle kallats för det, vad gör det? Men nu var det väll snarare kulturinst. som Konsthall C som det syftades på här. :)

  • Anonym

    *facepalm*

  • Anonym

    Du skriver: ”Där oliktänkande får uttrycka sin åsikt”

    FEL! Inte ens ett demokratiskt valt riksdagsparti kan uttrycka sin åsikt i Sverige på grund av ständiga förföljelser från ett vrålande och aggressivt flask- och stenkastande anhang.

    Skulle man kunna tänka sig att samma aggressiva anhang kommer att hänga på med sina visselpipor och ylande megafoner nu också, så den här terroristens tal fullständigt drunknar i oljudet? Förslagsvis kunde man då vråla:

    ”Inga terrorister på våra gator – Inga terrorister på våra gator”

    För det kan väl möjligtvis inte vara så att just dessa anti-demokrater med sina vrålande megafoner, visselpipor, stenar, ägg och flaskor, istället kommer att vara upptagna med att lyssna till och hylla den inbjudna terroristen?

  • Anonym

    Jag hoppas innerligt att SÄPO intresserar sig för dig…

  • http://profiles.yahoo.com/u/7ERET4G25LZIPDGK2JDGHPW2CY freeborn

    för att jag tycker flygplanskapare är ett ord som inte behöver definieras, för att jag tycker att flygplanskapningar är otrevliga, eller för att jag tycker att flygplansbombningar är ett snäpp värre?

  • Anonym

    Nej.

    För: ”Flyplanskapare [sic] är väll [sic] relativt förståligt [sic] i sig”.

    och för: ”Men även när vi inte tycker det är motiverat eller försvarbart, kan det vara mer eller mindre förståeligt ur andra aspekter.”

    Jag hoppas dessutom att din gamla lärarinna i svenska tar dig i örat.

  • http://profiles.yahoo.com/u/7ERET4G25LZIPDGK2JDGHPW2CY freeborn

    Det första var ett svar på hur ordet ”flygplanskapare” ska definieras, jag tycker det är inte behöver definieras mer utan att det i sig rätt bra beskriver vad det handlar om. Förstår inte varför ni tycker detta är kontroversiellt.

    När det däremot gäller att försöka förstå varför människor handlar det ena eller andra sättet har jag förstås sedan långt tillbaka lärt mig att det verkar vara något förkastligt för många högermänniskor.

    Du verkar sätt mycket hopp till stöd mot från alla möjliga gamla institutioner mot mig. Hehe

  • http://www.facebook.com/gabriel.hogstrom Gabriel Högström

    Vi svenskar gillar tydligen att bjuda in kontroversiella muslimska talare på bekostnad av skattepengar! Härligt.

  • Anonym

    ”Muslimsk talare”? På vilket sätt då? Tycker activist, feminist and political icon sammanfattar det rätt bra. Pinsamt med den etnofixerade högern som bara ser hudfärger och religion vart de än vänder sig…

  • Louise Abrahams

    En person som av någon anledning är förvirrad och deprimerad (den senaste flygplanskaparen från Paris (misslyckades, visserligen), eller en person som gärna vill återse sin hemstad och tycker att hennes egna intressen går före alla andra passagerares, vilka alla betalat för sina biljetter!!
    Ett avskyvärt egenmäktigt förfarande och brottsligt!

  • Anonym

    Jag tror att du missar poängen, att använda skattepengar till att bjuda in politiska talare är problemet.
    Detaljstyra är väll mer av en vänster grej ändå, när man hela tiden kämpar för att minska valfrihet, ekonomisk frihet och ta bort alla tillfällen till att få ta ansvar för sitt eget liv, sen kan jag tycka att alliansen är lite för glada i att begränsa den personliga integriteten, men de delar ansvar för det lika mycket med den rödgröna röran.

  • Anonym

    Det jag menade var om du menar att politiker ska detaljstyra vad t.ex. en kulturförening ska göra. För mig verkar det som en nästan bisarr ökande av byråkrati! Och vem ska det vara som gör det?

  • Anonym

    Du glömmer det faktum att hon är terrorist…. Det spelar ingen roll vilken hudfärg hon har. Hon är en mördare och en terrorist.

  • Anonym

    Nix, jag har inga problem. Dock så är det för ALLA här helt uppenbart att du i sann vänsteranda vägrar acceptera att du är fullständigt sågad av andras åsikter och därför måste svara alla…

  • Anonym

    När skattepengar används till och med att till att bjuda in flygplanskapare, skall man inte blir förvånad om det fattas pengar till att servera gamle Anton ett mål hemlagad mat på äldreboendet, utan han får hålla tillgodo med industriell framställd och distribuerad skräpmat.

    Det gäller för alla regeringar att veta sina prioriteringar.

    Borg kanske skulle damma av gamle Wallenbergs råd, att rik blir man inte på stora inkomster utan på små utgifter. Denna utgift kan Sverige gott vara utan.

  • Anonym

    Du tror inte att Alliansen 100 miljarder i skattesänkningar kan ha varit ett större problem för Anton & co än 14.000 för flygplansbiljetter? Det gäller att välja sina strider!

  • Anonym

    Det gäller även att välja sina utgifter.

    Betala dessa 14.000 du, så är vi alla nöjda.

  • Anonym

    Jag visste inte hon var färgad, det var en nyhet.

    Vilken kulör pratar vi om och vilken religion dyrkar hon ?

  • Anonym

    Kultursveriges budget har minskat. Samtidigt har äldreomsorgen fått spara in – detta beror på skattesänkningar och inte något annat. Ditt exempel med Anton är viktigt – men knappast i denna debatt

  • Anonym

    Det var ngn skribent nedan som pratade om ”muslimsk talare”, inte jag. Arbetarklassen har ju ingen nation. Särskilt inte om de är palestinier.

  • Jango Fett

    Den här kvinnan har varit med och beordrat mord på barnfamiljer. Nu betalar vi hennes föreläsningsturné. Sånt här ökar inte direkt min vilja att betala skatt i det här landet.

  • Anonym

    Ja, det är en gammal god tradition.
    Tänk (snyft) när Sten Andersson gick hand i hand med Arafat och samtidigt sa att Baltikum visst inte var ockuperat. Det var tider det !

  • Anonym

    Du har rätt, gamle Anton är ingen terrorist utan en fiktiv hederlig svensk arbetare, men det är ingen som bjuder honom på en flygresa för 14.000 för skattepengar.

  • Anonym

    Om pensionärer och äldre ska få en drägligare tillvaro så måste det satsas – skattepengar. De smulor som går till oberoende kulturföreningar räcker inte till. Du jämför fel saker! Silar mygg men sväljer kameler

  • Anonym

    Hon kanske är lite försiktigare på äldre dar och ”tar” båt och tåg istället:)

  • Anonym

    Kanske bara kapat en kamel när han var ung

  • Anonym

    Kan vara så att de är alltför rädda för att inte våga flyga framöver…

  • Anonym

    Denna tant som nu Lars Ohylys förtrupper skall hylla den 1 maj är samma kommunister,som inte längre kan krama Mau,gamla Sovjet och DDR då det är ute.
    Eftersom dessa grupper älskar allt totalitärt och alla sorters våld och som ”fan” på gamla dar blivit religösa har dom bara att välja på en annan totalitär lära som är upphöjd till religion och heter islam.
    Mera märkligt är ju att några biskopar i det kristna landet Sverige också anslutit sig till denna lära undervisade av Mattias Gardell.
    Gode Gud rädda oss ifrån dessa terrorister och falska profeter och giv SD 25% i valet 2014.

  • Anonym

    Allmänna arvsfondens penningar borde gå till ”Anton” tycker jag.
    Kulturföreningar är proffs på att på olika sätt lura till sig bidrag från oss skatteslavar.

  • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

    Maminka! Hur gick det i torsdags vid Gardells föreläsning? Jag är nyfiken att höra hur det gick. Mejla mig! cavatus at gmail punkt com.

  • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

    Du är för härlig du, Maminka.

  • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

    Precis, och genom att minska massinvandringen får vi råd att ge våra pensionärer en dräglig tillvaro.

blog comments powered by Disqus