Annons

Silicon Valley-bloggen

Miriam Olsson Jeffery

Miriam Olsson Jeffery

Instagram adEn vecka efter att Instagram meddelade hur annonser i fotoappen kommer att se ut är det första reklamfotot ute.

Det är designern Michael Kors som gör reklam för en klocka och annonsen är i stil med det Instagram förvarnade om i förra veckan. Det är ett foto som blandas in med användarnas foton och videoklipp i appen och är märkt med ordet ”Sponsrad”.

I samband med annonsstarten kom det frågor från användare kring hur reklamen ska riktas, för alla är inte intresserade av till exempel smycken från Michael Kors.

FOTO: Avni S. Nijhawan

LÄS MER: Så kommer annonser på Instagram att se ut

LÄS OCKSÅ: Instagrams annonsfria dagar snart över

Om bloggen

 
Miriam Olsson Jeffery är SvD Näringslivs medarbetare i internetutvecklingens centrum - Silicon Valley i Kalifornien. Här föds det som påverkar våra nätliv och företagens affärer. Bloggen handlar om webbtjänsterna, användarna, entreprenörerna, pengarna och internetjättarna, men också om livet och stämningen i dalen.

Vill du kontakta Miriam?
Hon nås på mejl eller
Twitter: @miriamolsson