X
Annons
X

Silicon Valley-bloggen

Miriam Olsson Jeffery

Miriam Olsson Jeffery

Instagram-annonsEn logga, ett företagsnamn, en annonsmärkning och en bild. Så kommer annonser i Instagrams foto- och videoflöde att se ut.

Annonsexemplet har Instagram lagt ut på sin företagsblogg, som en uppföljning till nyheten för ett par veckor sedan om att reklam är på väg in i nätverket.

LÄS MER: Instagrams annonsfria dagar snart över

Annonserna kommer att rullas ut i USA (än så länge bara där) de närmaste veckorna och blandas in i användarnas flöden med foton och videoklipp. I blogginlägget står det även att användarna kommer ha möjlighet att dölja annonserna och ge Instagram feedback om varför.

Med stormen kring de nya användarvillkoren som sedan togs tillbaka i färskt minne, trycker också Instagram återigen på att användarna själva äger sina foton och videoklipp i fotoappen.

LÄS MER: Instagram har snart rätt att sälja dina foton

Om bloggen

 
Miriam Olsson Jeffery är SvD Näringslivs medarbetare i internetutvecklingens centrum - Silicon Valley i Kalifornien. Här föds det som påverkar våra nätliv och företagens affärer. Bloggen handlar om webbtjänsterna, användarna, entreprenörerna, pengarna och internetjättarna, men också om livet och stämningen i dalen.

Vill du kontakta Miriam?
Hon nås på mejl eller
Twitter: @miriamolsson