Utvecklingsbloggen

Pelle Sten

Pelle Sten

Fick en chans att intervjua pr-mannen Steve Rubel i torsdags förra veckan. Kort om tid som vanligt inför intervjun, men så här studsade de journalistiska uttrycken mellan olika kanaler för att slutligen (?) publiceras i papperstidningen.

Steve Rubel på Twitter

En knapp timme innan intervjun kastade jag ut en fråga på Twitter om någon ville veta något speciellt. Fick några bra frågor, varav bara en kom med i intervjun tyvärr. Om jag kunnat skicka ut förfrågan tidigare skulle det troligen resulterat i fler inspel.

Efter intervjun klippte jag de båda inslagen i Imovie.

Vi bygger internet @ Vimeo

På fredag morgon strax innan Disruptive Media-konferensen drog igång, där Steve Rubel talade, publicerade jag det första videoinslaget. Topp 5-videon publicerades på Vimeo och inkluderades sedan i ett blogginlägg här på Utvecklingsbloggen.

När konferensen led mot sitt slut på eftermiddagen publicerades nästa videoinslag, den längre intervjun, på Vimeo och i bloggen.

Steve Rubel i SvD Näringsliv

Samtidigt hade jag skrivit ihop en kortare version av intervjun till papperstidningen där topplistan blev huvudgrejen. Det enda som saknades sedan på månaden när intervjun publicerades i papperstidningen var länken till bloggen där läsarna kunde ta del av hela intervjun och topplistan.

Som marknadsföringskanal för intervjun användes Twitter, Jaiku, Bloggy, Linkedin och Flickr, där Twitter gav flest reaktioner.

Fler bloggar