Annons

Utvecklingsbloggen

Kjersti Malene Høgestøl

Kjersti Malene Høgestøl

Magasinet är en av Svenskans flaggskepp på papper, nu kommer Magasinet även i digital form. Både den redaktionella delen, i form av ett index på SvD.se och den kommersiella delen i form av ett nyutvecklat annonsformat för mäklarna (stort tack till Klas).

Petra Månström är webbredaktör för Magasinet och Peter Oscarsson ansvarar för försäljningen av bostadsboxen, som mäklarformatet heter.

Bostad blir namnet på indexet i navigeringen, i linje med våra andra beskrivande namn. Men efter modell från Näringsliv/E24 och Mat&dryck/Tasteline kommer varumärket Magasinet att synas som en mouseover. Färgkodningen på indexet blir rosa och två url’er kommer att leda till indexet svd.se /magasinet och svd.se/bostad.

Indexet kommer att andas Magasinet som vi känner det från papper. Sköna bilder, inspiration och praktiska tips, dock i en webbifierad version. Två url’er kommer att leda till indexet svd.se /magasinet och svd.se/bostad.

Bostadsboxen är en specialare för mäklare. Ett sätt för dem att marknadsföra sig själva med logo och två utvalda objekt. Bostadsboxen ska vara ett extra argument att använda sig av för mäklarna för att få försäljningsuppdrag och hjälpa säljaren få fler att komma på visningen. Och förhoppningsvis mer betalt för sin bostad. SvD.se i likhet med SvD på papper har en mycket köpstark målgrupp. Läsare som bor stort och dyrt.