Annons

Om SvD.se

Fredric Karén

Fredric Karén

Svd.se rivstartar det nya året med en designjustering av sajten. Det har nu gått 1,5 år sedan vi bytte publiceringsplattform till escenic och samtidigt redesignade sajten. Under den här tiden har våra egna, läsarna och annonsörernas önskemål förändrats. Att justera spaltbredder, skapa nya annonslösningar för att förstärka den visuella känslan och upplevelsen av svd.se känns angeläget och prioriterat. Nu gör vi alltså slag i saken.

Målet är att skapa ett utökat navigationsfält som ger användarna fler ingångar till sajten. Samtidigt vill vi renodla annonsutrymmena så att sajten känns tydligare och enklare att använda.

Det är inte fråga om en total genomgång för att byta typsnitt, införa nya avdelningar eller byta färgkoder. Du som läsare kommer främst att märka det genom det utökade navigationsfältet, att nyhetsspalten blir aningen bredare och att högerspalten blir tydligare och enklare att använda.

Vi vill göra detta så snabbt som möjligt och målet för lansering är satt till första halvan av mars – alltså 6-8 veckor från nu. Jag återkommer med ett exakt datum.

Som vanligt är det total öppenhet som gäller när svd.se gör justeringar eller förändringar. Annonsörer kommer att bjudas in för att tycka till och du som läsare kan följa varje steg, tycka till om skisser och diskutera framstegen på vår utvecklingsblogg.

Fredric Karén om SvD.se

Här bloggar Fredric Karén, chef för SvD.se sedan januari 2009, om innehåll och utveckling på sajten. Kommentera direkt eller mejla dina synpunkter och frågor.