Om SvD.se

Bo Hedin

Bo Hedin

Den här veckan är svenska folkets matintresse på topp. Det handlar förstås om att ordna kalas till midsommar, laga den godaste festmiddagen och välja den rätta drycken.

På SvD.se:s systersajt Tasteline är antalet besökare på topp – som alltid inför storhelger. Senaste toppnoteringen var i påskas, dessförinnan nyår, jul…, ja ni ser mönstret.

Efter midsommar händer det nya spännande saker på Tasteline, då lanseras den totalt ombyggda sajt vi jobbat intensivt med det senaste året. En testversion av nya sajten (beta) har legat ute lite i smyg några veckor, se den här.

Tastelines mest engagerade läsare har kastat sig över den nya sajten och de nya funktionerna och kommit med massor av förslag och kritik (positiv och konstruktiv). Vi har skapat en särskild klubb, Medlemsrådet, som hjälper oss att göra Tasteline ännu bättre.

Just läsarna och deras (ert!) engagemang är en av nycklarna till Tastelines framgångar och ett av de områden vi utvecklat mest på den nya sajten. Tiotusentals medlemmar är regelbundet aktiva, lägger upp recept, deltar i diskussioner, jobbar som våra experter och – dejtar. Få ställen på nätet har bättre raggningspotential än Tasteline.

Läs mer vad avgående chefredaktören Martina Peterson och hennes medarbetare skriver om nya sajten och varför den kommer att befästa positionen som Sverige ledande mat- & drycksajt. Klicka dig vidare till ”betan”, testa den och maila gärna dina synpunkter och förslag till oss.

Det är kraften hos besökare och medlemmar gör Tasteline så speciell i Sverige. Många av Tastelines besökare visar en entusiasm och en kärlek till sajten som gör den unik – och får våra ögon att tåras…

Jo, det finns andra matsajter i Sverige, men det finns ingen som är i närheten av att vara den sociala mötesplats som Tasteline är.

Trevlig midsommar förresten!

Fredric Karén om SvD.se

Här bloggar Fredric Karén, chef för SvD.se sedan januari 2009, om innehåll och utveckling på sajten. Kommentera direkt eller mejla dina synpunkter och frågor.
Fler bloggar