Annons

Om SvD.se

Bo Hedin

Bo Hedin

Jag är trängd från alla håll.?? Inte nog med att chefredaktören för Expressen Thomas Mattsson bloggar frenetiskt (har han inget annat att göra…?), dessutom har mina medarbetare startat en egen blogg om utvecklingsarbetet här på SvD.se

Där skriver de ganska detaljerat hur vi arbetar för att fortlöpande förbättra SvD.se. Deras blogg är lite mer speciell än min: Jag skriver mer för den vanliga SvD-läsaren, de skriver mer för den målgrupp som är specialintresserad av nätet och nätets möjligheter, läsningen där kräver lite mer specialkunskaper. Lite nördigare om man så vill.

??Utvecklingsbloggen är åtkomlig för alla, men den finns ännu inte ?upplänkad på SvD.se.

Adressen dit är…nåja, här finns den.

Allt detta kan möjligen tyckas vara internt och av begränsat allmänt intresse. Jag tror inte det är så.

Framtidens vinnare bland medieföretagen (och många andra) kommer att vara de som håller en öppen dialog både internt och externt. Som vågar blotta sig lite mot publiken, skapa en aktiv dialog, lyssna, lära, testa nya sätt att kommunicera, utveckla relationer, bygga lojalitet, dra slutsatser, förändra. Allt i en evig loop.

Strategin är inte helt riskfri och inte alltid så bekväm. Men våra erfarenheter så här långt på SvD.se är mest positiva.

Vi tar risken. Frågan är om vi har något val.

Fredric Karén om SvD.se

Här bloggar Fredric Karén, chef för SvD.se sedan januari 2009, om innehåll och utveckling på sajten. Kommentera direkt eller mejla dina synpunkter och frågor.