Resebloggen

Karin O’Mahony

Karin O’Mahony

Ryanair, flygbolagens motsvarighet till Sverigehäftet, har smugit ut en ny sajt i dagarna. Bland annat har man centrerat bokningsfältet. Kvar är fortfarande runda former, starka färger och den svengelska blandningen i banner-texter och annan copy – men borta är färgen grönt och, faktiskt, den värsta tabloidestetiken som Resebloggen avhandlade i sin barndom.

Jag är nästan
lite besviken. Vad kommer härnäst? Michael O’Leary ber om ursäkt för flygvärdinnekalendern?

Apropå Ryanair. Det verkar nu som att bolaget – sisådär ett år efter utlovat lanseringsdatum – fått igång sin mobiltelefoni ombord på flygen. Än så länge bara på de Dublinbaserade flygplanen, men visionen är att hela flottan ska utrustas med den nödvändiga teknologin.

Och priset för ett samtal i luften? Upp till 33 kronor per minut…

Fler bloggar