Annons

Martin Jönsson om reklam & medier

Martin Jönsson

Martin Jönsson

NY TIDNING Den gratisutdelade nöjestidningen Red Pages blev inte långlivad. Nu har den fusionerat med sajten Dagens PS till en ny tidning. Hur länge den kommer att klara sig? Säg så här: skynda er, så hinner ni läsa den…

Chefredaktör för PS är medieräven Peppe Engberg. Det märker man på att hans gamla kumpaner som Björn Rosengren, Lars Adaktusson och Leif Zetterling medverkar i premiärnumret, liksom den flitige Peppe själv, på en tyckarsida.

Tidningen? Ett hopkok av prylnytt, trender, mode, karriär och shopping, men inte mer personlig än en ordinär flygplatsttidning. Sprängfylld med annonser, som dock int elär ha betalt många ören för att finnas med i premiärnumret. och gänget av Rodeoskribenter, som ändå gav en viss kvalitet åt första numret av Red Pages, är borta.

Artiklar att minnas? Helt ärligt: ingen.

Läs också:
17/1 PS ska fresta konsumtionssugna
1/12 Folkligt, gratis och…överflödigt?