Martin Jönsson om reklam & medier

Martin Jönsson

Martin Jönsson

SUPERREKLAM Matchen är över. Eftersnacket har bara börjat.

Några artiklar om Super Bowl-reklamen ur nattens nyhetsflöde:

Advertising Age: se alla filmerna – och se en sju minuters film med recensioner av alla av Bob Garfield.
Rösta själv på de bästa bidragen hos Wall Street Journal, som anser att årets uppsättning Superbowl-reklam var ovanligt svag.
New York Times om våldstrenderna i reklamen och dess möjliga koppling till kriget i Irak (?).
Direktreferat, quarter för quarter, på Adland. Kolla också Adlands fantastiska arkiv med 35 års Superbowlfilmer.

Vem som vann? Åsikterna går isär, men Nationwide-reklamen med Kevin K-Fed Federline, toppar åtminstone listorna över årets snackis.
Och förresten: Indianapolis Colts vann, som väntat. På planen, alltså.

Läs också:
2/2 Användargenererat på superreklamfesten

Fler bloggar