Annons

Sofia Hedström om mode

Sofia Hedström

Sofia Hedström

Enligt PriceGrabber.com kommer två tredjedelar av alla konsumenter spendera minst halva sin shoppingbudget på nätet den här julen. Möjligheten att kunna shoppa när som helst och var som helst lockar de amerikanska konsumenterna som enligt undersökningen kommer att fokusera mindre på praktiska klappar den här säsongen och istället köpa njutningsbara gåvor på nätet. PriceGrabber.com kan verka partiska när det gäller nätshopping, men den världsledande trendbyrån WGSN hänvisar till studien idag.

Om bloggen



Mode är så mycket mer än välfyllda shoppingkassar och i bloggen fokuserar jag på vad som händer i modebranschen, kläders effekt på miljön och plagg som ger hjärtklappning. Varje vecka inleds med Medveten måndag och på fredagar sammanfattar jag veckans mest intressanta modehändelser under Veckans ögonsbrynshöjningar.

Modemeriter: Visningsveteran som varit på över fyrtio modeveckor, bland annat i Paris, New York och São Paolo, och intervjuat modeskapare som Karl Lagerfeld, Vivienne Westwood och Marc Jacobs. Jag skriver om mode i SvD varannan lördag, men har också varit expertkommentator på Fox TV, skrivit för amerikanska Nylon, ryska Collezioni och den världsledande trendbyrån WGSN samt studerat modejournalistik på Fashion Institute of Technology och modehistoria på Parsons School of Design. Under ett år genomgick jag en årslång shoppingdetox och 2011 kom boken Modemanifestet ut som beskriver upplevelsen. Modemanifestet finns även på norska och engelska och släpptes i USA våren 2013.

Stilsvaghet: Knallröda läppstift, pennkjolar och löparklänningar – har sprungit nio maraton i klänning.

Kontakta Sofia Hedström här