Pepptips #24

Brunch.

Man bränner en herrans massa kalorier på långdistanslöpning – se till att ÄTA för att orka med träningen. Foto: Petra Månström.

Dagens tips: ÄT!

Dagens tips är egentligen busenkelt. Många undrar varför de inte har någon ork när de springer och svaret är ofta att de äter för lite. Långdistanslöpning kräver en massa energi och energi får man av att äta. Vilken kost man vill peta i sig är förstås individuellt, men själv tror jag på en balans mellan ”nyttig” mat och godsaker. Ungefär 80-20 brukar jag tänka. Men viktigast av allt: ÄT! Soppatorsk är inte kul. Och god mat och dryck smakar aldrig så bra som efter ett tufft träningspass!

Vilket är ditt favoritkäk? Enkelt val för mig: älgstek med potatisgratäng och ett glas lämpligt, mustigt rödvin!

Visa kommentarer (4 st)

Välkommen att säga din mening på SvD.se. Våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. För att få kommentera på SvD.se måste du registrera ett konto med Disqus eller använda ett befintligt konto på Facebook, Google, Yahoo eller OpenID.
Vänliga hälsningar, Fredric Karén, chefredaktör SvD.se Läs reglerna i sin helhet

  • http://pernillabredolt.blogspot.com pilla

    Skaldjur, vitt vin eller grönt äpple mûsli.

  • Per Thunberg

    Älgskavsgryta med ris. Och en lättöl.

  • Torborgsdotter

    Har inte redan ett pepptips varit om att äta? o.o

    Meze är helt fantastiskt gott. O så kan man sitta med det läääänge :)

  • Anonym

    Joooo – det har du rätt i :-) Men det tål att upprepas ;-) Meze är underbart, håller med!!