Ledarbloggen

Sanna Rayman

Sanna Rayman

Får en märklig känsla av tidsresa när ett mejl från Moderaterna poppar in i inkorgen om en nylanserad kampanjsajt kallad Juholts sedelpress. Inte tidsresa bakåt, nej snarare framåt. Är det redan 2014, frågar jag mig yrvaket. Valår nu igen?

Men nej. Det är inte valåret 2014, det är mellanåret 2011 och jag inser att min acceptans för larviga kampanjsajter under sådana år är vansinnigt låg. Därför besöker jag Moderaternas kampanjsajt i ungefär tio sekunder. Sen blir jag trött på tramset.Varför håller de på med det här nu, undrar jag lätt irriterad.

 

Faktum är att det inte går att göra några vettiga beräkningar på hur mycket Juholts sedelpress måste kasta fram av det enkla skälet att Juholt själv saknar vettiga och tydliga beräkningar. Det gör att såväl S-politiken, som kampanjen emot den, känns ganska tunn.

Lyckligtvis är det högsommar och ingen bryr sig om vare sig vad Juholt säger eller vad Moderaterna lanserar för sajter. Förmodligen kan de tryggt relansera den 2014 och alla kommer betrakta lanseringen som en fullständig nyhet. Då lär siffrorna dessutom ha någon sorts förankring i verkligheten. Inte sant, Juholt?

 

Arkiv

Fler bloggar